Rabu, 14 April 2010

Pre : Totteham Hotspurs vs Arsenal.

Dalam 10 game terakhir, Arsenal vs Tottenham banyak bermain draw.
tapi bila bercakap bab menang Arsenal yang lebih banyak meraih kemenangan. 4 kemenangan Arsenal, dan Tottenham hanya 1 kali.
Arsenal juga dalam landasan penampilan yang lebih baik, berbanding Tottenham. lain kalah dari Barcelona, Arsenal hampir selalu meraih 3 mata penuh setiap game BPL. awal2 Februari lagi, Arsenal belum pernah kalah. Kekalahan terakhir masa menyerah kalah ngan Chelsea kat S. Bridge 2-0.
Tottenham pulak baru merasakan pahitnya kekalahan vs Sunderland ngan Darrent Bent bagi ehsan persiakan 2 pinalty dari 3 yang di bagi refree. Selepas tu dihentam Portsmouth di semi-final Piala FA,

Hasil 5 game Terakhir Kedua club derby:
Arsenal 3-0 Tottenham - BPL (31hb/10/2009)
Tottenham 0-0 Arsenal - BPL (8HB/2/2009)
Arsenal 4-4 Tottenham - BPL (30HB/10/2008)
Tottenham 5-1 Arsenal - Piala Liga (23HB/1/2008)
Arsenal 1-1 Tottenham - Piala Liga (10HB/1/2008)

ARSENAL:
Ketiadaan Cescs & Arshavin dah pasti sedikit merisaukan Q memandangkan jentera hadapan yang bergantung sepenuhnya pada Bendtner.
Bendter pulak dah banyak sangat mempersiakan peluang keemasan yang terhidang.
Dudu selepas come back dari patah kaki akibat permainan ganas Birmingham, nampak kurang bertenaga bila depa tampil di setiap game Arsenal.
RVP yang dah mulai bermain dengan club kecil Amsterdam FC ( sekutu Arsenal ), dah kompem akan ikut berkunjung ke markas Totteham. hanya tak tau selaku starter ke atau pon sebagai pemain gantian ( tengok perangai wenger, mesti bagi masuk kat minit2 terkahir perlawanan ).
ketiadaan Gallas pon sedikit sebanyak merisaukan barisan pertahanan Arsenal, Campbell yang nampak masih mencari cari rentak untuk berduet ngan Vermaelen kat jantung pertahanan.

Totteham:
Totteham pon tak kalah teruk dari Arsenal, tumbang di semifinal FA vs Portsmouth pasti memberi tamparan hebat pada pasukan Harry Redknapp.
minggu lepas pulak, Darrent Bent mempermalukan ex Club yang mempersiakan dirinya 3-1 dengan ehsan 2 pinalty di persiakan dari 3 yang di bagi refree.
Peter Crouch striker Panjang nie berlagak nak jadi kan Arsenal sebagai tempat pelampiasan atas kekalahan yang menimpa pasukan Derby Arsenal ini ( Cakap sama panjang dengan orang die nie, siyal punya panjang).

Squad predict :
Arsenal
Almunia
Sagna - Campbell - Vermaelen - Clichy
Eboue - Song - Diaby
Walcoot - Nasri
Bendtner

Totteham -> Q tak nak ambik tau, sapa2 pon letak jerrr larrr, Q pejam sebelah mata tengok lu

Score Predict:
Totteham 1
Arsenal 3

Remark :
kekawan nak score berapa?????

Tiada ulasan: